Veel gestelde vragen



 

Hoe vind ik een product bij FairToys?

Via de filters aan de linkerkant kun je gericht zoeken op een type product, kleur en/of een bepaald prijsniveau. Ook de zoekfunctie in de top van elke pagina kan je helpen. Zo vind je zeker jouw speelgoed.


 

Hoe plaats ik een online bestelling?

Heb je een of meer mooie producten gevonden? Dan kun je deze in je winkelmandje leggen. Hiervoor klik je op de button 'plaats in winkelwagen'. Je kunt nu kiezen uit verder winkelen en afrekenen. Ben je uitgewinkeld? Bekijk en controleer dan even goed de inhoud van de winkelwagen. We willen natuurlijk niet dat je per ongeluk de verkeerde producten in je winkelwagen hebt gestopt. Vul je gegevens in en doorloop de stappen adresgegevens, betaalmethode, verzending. Klik op 'bestelling afronden'. Je ontvangt nu een email met de orderbevestiging.


 

Hoe wijzig of annuleer ik mijn online bestelling?

Wil je een bestelling wijzigen of annuleren? Geen probleem! Wel verzoeken we je dit tijdig aan ons bekend te maken in verband met de bestelling en levering. Stuur hiervoor een email naar Klantenservice@FairToys.nl o.v.v. het ordernummer of bel de klantenservice via 0313 - 795 130. Aan het retourneren van een product(en) zijn wel enkele voorwaarden verbonden.


 

Kan ik de producten ook bekijken en kopen in de winkel?

Sinds november 2009 heeft FAIR TOYS speelgoed & lifestyle, een speelgoedwinkel van minimaal 130 m2. In onze speelgoedwinkel aan het Stationsplein 32 te Dieren staan alle producten opgesteld in een bijzondere ambiance. Natuurlijk kan je je online bestelling in de winkel betalen en gelijk meenemen.


 

Is online bestellen en betalen veilig?

Op FairToys kun je veilig winkelen en betalen. En dat allemaal heel snel en gemakkelijk: geen ellenlange wachtrij of beperkte openingstijden. We werken met een gerenommeerde partij voor betalen (Multisafepay) en we gebruiken een beveiligde SSL verbinding, waarmee alle privacygevoelige gegevens ‘versleuteld’ worden verzonden. Dus ja, veilig en vertrouwd!


 

Op welke manier kan ik betalen?

Om het jou zo makkelijk mogelijk te maken, accepteren wij verschillende betaalmethoden.

Betalen met iDEAL

Betalen via iDEAL is veilig en vooral lekker snel. Het is gebaseerd op internetbankieren en lijkt in zekere zin op pinnen. Je rekent af in je vertrouwde online betaalomgeving van je eigen bank. Dit kan zijn: ABN Amro, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Fortis bank, Rabobank, SNS bank en Triodos Bank. Alle gegevens staan al klaar en de betaling wordt direct uitgevoerd.

Betalen met creditcard

Je kunt er ook voor kiezen om te betalen met je Visa of Mastercard. Na het kiezen van deze betaalmethode zul je het creditcardnummer, de vervaldatum van de creditcard en de CID/CVC code in moeten vullen. Deze code staat op de achterkant van je creditcard en bevat drie cijfers. Hou je creditcard dus bij de hand.

Overboeken

Kun je geen gebruik maken van iDEAL of wil je je bestelling liever op een later tijdstip betalen? Kies dan voor ‘overmaken’. Je schrijft het bedrag dan via de website van je bank over. Voor een snelle afhandeling is het belangrijk dat je het ordernummer van je bestelling bij de betaling vermeldt. Let wel op: de betaling dient altijd binnen 10 dagen ons binnen te zijn.

Betalen achteraf

Betaal je liever achteraf? Ook dat is mogelijk bij FairToys. U kiest dan eenvoudig voor de optie Remboursbetaling. Bij het afleveren van uw bestelde artikel betaald u gewoon aan de postbode. Betalen en gelijk uw bestelde artikel in huis, veiliger kan het niet.

MisterCash

Naast alle bovenstaande mogelijkheden bieden wij ook de mogelijkheid aan om te betalen met MisterCash. U kunt dit eenvoudig aangeven bij het afronden van uw bestelling.

Maestro

Als u over de mogelijkheid beschikt om online met Maestro betalen kunt u ook dat als betaalmethode kiezen bij FairToys.
 
Paypal

Paypal is dé keuze voor veelzijdig en veilig betalen online. Je koppelt eenvoudig je voorkeurs-betalingsmethode aan je Paypal account en met dat account kun je overal betalen, ook bij FairToys Paypal is veilig en eenvoudig.
 
Voor meer informatie over betalen, bekijkt u onze pagina.
 
 

 

Hoe kan ik betalen vanuit het buitenland?

Betalingen vanuit het buitenland gaan net zoals binnenlandse betalingen als je gebruik maakt van Ideal of een credit card. Als je vanuit het buitenland een overschrijving wil doen dan heb je de IBAN (NL27ABNA0626316561) en BIC (ABNANL2A) codes nodig en de betaling doen t.n.v. FAIR TOYS speelgoed & lifestyle.

Helaas kan er in het buitenland niet betaald worden aan de postbode (rembours zending).


 

Ik heb een kortingsbon, en nu?

Gefeliciteerd: je bent de gelukkige eigenaar van een FairToys kortingsbon! De code op de kortingsbon kun je na het invullen van je adresgegevens invoeren onder ‘kortingscode’. De korting verrekenen we bij het afrekenen met het totaalbedrag of op de productprijs (afhankelijk van je kortingsvoucher).


 

Wat zijn de verzendkosten?

Zie hier onze verzendkosten.


 

Hoe bekijk ik de status van mijn bestelling?

Na het afronden van je bestelling op FairToys sturen we je een orderbevestiging. Zodra de bestelling gereed is voor verzending, ontvang je per email een zogeheten Track and Trace code. Vul deze code samen met je postcode in op www.tracktrace.nl en volg het traject dat jouw bestelling doorloopt. Je kunt je bestelling ook heel eenvoudig volgen via je account op FairToys. 


 

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Je kunt natuurlijk niet wachten tot je de producten ontvangt! Daarom doen wij onze uiterste best om de bestelling zo snel mogelijk af te handelen en te bezorgen. Al onze producten die te bestellen zijn via de website zijn op voorraad. Deze ontvang je normaal binnen 24 uur. Voor lifestyle- en zakelijke roducten (bijvoorbeeld grote kralenbanen) die niet voorradig zijn geldt een langere levertijd. De verwachte levertijd staat vermeldt op de productpagina van het betreffende product.


 

Hoe en door wie worden mijn producten bezorgd?

Je aankopen pakken wij uiteraard met veel zorg in PostNL Pakketservice bezorgt de producten overdag op het door jou aangegeven adres. Je kunt tijdens je online bestelling dus ook een ander bezorgadres (dan thuis) opgeven. Ben je op het moment van bezorging niet in staat het pakket aan te nemen? Dan kun je het pakket de volgende dag afhalen bij het dichtstbijzijnde postkantoor. Wij leveren normaal niet af bij je buren!

PostNL bezorgt op onderstaande tijden:
- Maandag: overdag
- Dinsdag t/m vrijdag: 09.00-21.30 uur
- Zaterdag: overdag


 

Kan ik de producten ook afhalen?

Jazeker! FAIR TOYS speelgoed & lifestyle is een speelgoedwinkel in Dieren. Hier kan je je de producten heel makkelijk afhalen. Kies voor deze optie tijdens de afhandeling van je online bestelling. Graag een afspraak maken als je product komt afhalen zodat wij ervoor kunnen zorgen dat je bestelling voor je klaarligt.


 

Hoe zet ik een product in elkaar?

Niet alle producten zijn bij ontvangst direct klaar voor gebruik en zul je dus moeten installeren. We beseffen heel goed dat niet iedereen een technisch wonder is. Zo kan een hobbelpaard in elkaar zetten of een kinderlamp ophangen de nodige kennis en ervaring vereisen. Om het je zo makkelijk mogelijk te maken, bieden we een uitstekende klantenservice aan. FairToys staat u graag met raad en daad te woord. Een telefoontje (0313 - 795 130) of email (klantenservice@FairToys.nl) is vaak voldoende om het eindresultaat te behalen.


 

Kan ik producten retourneren?

Retourneren van producten is geen probleem. Misschien is een product toch niet helemaal wat je zoekt, of wil je hem liever ruilen voor een ander product. Voor online bestellingen geldt een zogeheten afkoelingsperiode van 14 dagen. Maak binnen deze periode een afspraak voor het retourneren (via klantenservice@FairToys.nl of 0313 - 795 130) Ook producten die je in de winkel koopt mag je binnen 14 dagen ruilen. Bekijk onze pagina over retourneren voor meer informatie.


 

Hoe kan ik op FairToys bestelde producten retourneren?

  1. Neem na ontvangst van de bestelling, binnen 14 dagen, contact op met de klantenservice van H-store per telefoon (0313 - 795 130) of email (klantenservice@FairToys.nl). Vermeld bij het contact altijd je factuur- en ordernummer.
  2. Stuur het product onbeschadigd en, voor zover mogenlijk, in de originele verpakking terug naar FairToys. De verzendkosten daarvan zijn wel voor jouw rekening. De kosten van pakketten die onder rembours of ongefrankeerd naar FairToys worden verzonden, zullen we helaas op jou moeten doorberekenen.
  3. Nadat wij het pakket in goede orde hebben ontvangen, zullen we het aankoopbedrag van het product binnen 10 dagen overmaken naar het door jou opgegeven rekeningnummer.
Bekijk onze pagina over retourneren voor meer informatie.

 

Wat houdt een afkoelingsperiode van 14 dagen in?

Voor bestellingen die je via internet doet, geldt de Wet Kopen op Afstand. Dit betekent dat je als koper recht hebt op een afkoelingsperiode van 14 dagen na levering van het product. Binnen deze periode kun je contact met ons opnemen om een afspraak te maken over het retourneren van het product.

Hiervoor gelden wel enkele voorwaarden:

  • Kosten van de retourzending komen voor je eigen rekening
  • Producten moet je ongebruikt, onbeschadigd en, voor zover mogenlijk,  in de originele verpakking retourneren.
  • Hopelijk begrijp je deze voorwaarden. Maar vooral: weet dat we je altijd willen helpen.
Bekijk onze pagina over retourneren voor meer informatie.

 

Oeps, beschadigd of verkeerd product ontvangen...

Het kan onverhoopt gebeuren dat een van de producten ondanks onze voorzorgsmaatregelen toch schade oploopt voor of tijdens bezorging. Ook is het mogelijk dat het verkeerde product in jouw bestelling terecht komt. Wij raden aan om bij ontvangst van je besteling de juistheid en staat van de geleverde producten te controleren (natuurijk niet verplicht). Voor beide gevallen vragen we je contact op te nemen met onze klantenservice via 0313 - 795 130 of per email via Klantenservice@FairToys.nl.

Producten die je in de winkel koopt, kun je ter plekke omruilen. Online bestelde producten zullen wij – als de klacht redelijk is - kosteloos laten ophalen. We zorgen dat je het juiste, of onbeschadigde product zo spoedig mogelijk thuis ontvangt!

Bekijk onze pagina over retourneren voor meer informatie.


 

Ik heb een klacht. En nu?

Ben je niet tevreden over de verzending, afhandeling of service van FairToys, dan willen we dat graag van je horen. Zo kunnen wij ervoor zorgen dat FairToys op die punten waar we tekort schieten zal verbeteren.

Heb je een klacht, verbeterpunten of tips voor H-store? Mail deze dan naar klantenservice@FairToys.nl of verstuur schriftelijk naar:

FAIR TOYS speelgoed & lifestyle

T.a.v. Afdeling klantenservice H-store

Stationsplein 32

6953 AC  Dieren


 

Ik heb een klacht over een product.

Heb je een klacht over een product dat je hebt besteld bij H-store, dan kun je deze mailen naar klantenservice@FairToys.nl of telefonisch contact met ons opnemen: 0313 - 795 130. Bij ieder contact kun je binnen 5 werkdagen antwoord van ons verwachten.

Hoe te handelen?

1) Klachten over de uitvoering van de overeenkomst dient binnen een bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij H-store. Dit nadat u de gebreken heeft geconstateerd.

2) De door u ingediende klacht wordt binnen een termijn van 5 dagen gerekend vanaf de datum ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, dan geven wij u binnen 5 dagen een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer u meer informatie van ons kunt verwachten.

3) Een klacht over een product, dienst of service van H-store kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier van de website van de Stichting Webshop Keurmerk www.keurmerk.info. De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar de Stichting Webshop Keurmerk gestuurd.

4) Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat er een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.


 

Ik heb een geschil. En nu?

1) Op overeenkomsten tussen FairToys (verder ondernemer) en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

2) Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen, met inachtneming van het hierna bepaalde,

zowel door de consument als de ondernemer worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Webshop, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).

3) Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht eerst binnen bekwame tijd aan de ondernemer heeft voorgelegd.

4) Uiterlijk drie maanden nadat het geschil is ontstaan dient het geschil schriftelijk bij de Geschillencommissie aanhangig te worden gemaakt.

5) Wanneer de consument een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, is de ondernemer aan deze keuze gebonden. Wanneer de ondernemer dat wil doen, zal de consument binnen vijf weken na een daartoe door de ondernemer schriftelijk gedaan verzoek, schriftelijk dienen uit te spreken of hij zulks ook wenst dan wel het geschil wil laten behandelen door de daartoe bevoegde rechter. Verneemt de ondernemer de keuze van de consument niet binnen de termijn van vijf weken, dan is de ondernemer gerechtigd het geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter.

6) De Geschillencommissie doet uitspraak onder de voorwaarden zoals deze zijn vastgesteld in het reglement van de Geschillencommissie. De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden bij wege van bindend advies.

7) De Geschillencommissie zal een geschil niet behandelen of de behandeling staken, indien aan de ondernemer surseance van betaling is verleend, deze in staat van faillissement is geraakt of zijn bedrijfsactiviteiten feitelijk heeft beëindigd, voordat een geschil door de commissie op de zitting is behandeld en een einduitspraak is gewezen.

8) Indien naast de Geschillencommissie Webshop een andere erkende of bij de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) of het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) aangesloten geschillencommissie bevoegd is, is voor geschillen betreffende hoofdzakelijk de methode van verkoop of dienstverlening op afstand de Geschillencommissie Webshop bij uitsluiting bevoegd. Voor alle overige geschillen de andere erkende bij SGC of Kifid aangesloten geschillencommissie.

 


 

Wat zijn de algemene voorwaarden?

Bekijk hier de algemene voorwaarden die van toepassing zijn op FairToys.

Algemene voorwaarden


 

Zin in actie! Welke actievoorwaarden gelden er?

Zoals ‘Actie van de dag’ al doet vermoeden hebben we vaak een te gekke, niet te missen, speciale aanbieding. Profiteer van deze actie en bekijk hier alvast de 

Actievoorwaarden


 

Moet ik een account aanmaken?

Niets moet. Je kunt ook kiezen voor de optie ‘bestellen als gast’. Je gegevens verwerken we dan niet in een account. Je zult dan wel elke keer als je een bestelling plaatst, opnieuw je gegevens moeten invullen.

Je kunt ook een account aanmaken. Als je nog eens een bestelling doet, hoef je slechts je gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren! Je adres- en bankgegevens staan dan al ingevuld. En met een account heb je altijd inzicht in lopende en historische bestellingen. Dat maakt het online bestellen nog makkelijker en sneller! Natuurlijk kan je met een account ook een wenslijst aanmaken en versturen naar al jouw vrienden en bekenden.


 

Hoe wijzig ik mijn accountgegevens?

Je kunt je accountgegevens eenvoudig en altijd veranderen. Wel zo handig bij bijvoorbeeld een verhuizing of een ander afleveradres.


 

Ojee, wachtwoord vergeten... En nu?

Geen nood! Je kunt je wachtwoord eenvoudig opvragen via de knop ‘wachtwoord vergeten’. Vul je emailadres in en binnen no time ontvang je een nieuw wachtwoord in je inbox. Vergeet deze niet te veranderen in een voor jou makkelijk te onthouden (maar wel veilig) wachtwoord.


 

Ik wil graag de Fair Toys Nieuwsbrief ontvangen.

Dat is een heel goed idee! Met de Fair oys Nieuwsbrief ben je namelijk altijd als eerste op de hoogte van het laatste nieuws op speelgoedgebied en de beste acties. Vul hiervoor je emailadres (onder)aan de linkerkant van de website in en klik op de button ‘Hou me op de hoogte’. Ook tijdens het aanmaken van je account kun je aangeven dat je de nieuwsbrief wilt ontvangen.


 

Overige vragen en contact.

Staat jouw vraag hier niet tussen? Neem dan contact met ons op: wij helpen je dan graag verder! Onze klantenservice staat van di. t/m za. 09.30 – 17.00 uur klaar om al je vragen te beantwoorden. Per telefoon: 0313 - 795 130 of via klantenservice@FairToys.nl.